توانبخشی سندرم داون

کاردرمانی نقش مهمی در درمان و توانبخشی مبتلایان به سندرم داون ایفا می کنند. کاردرمانگران قادر به ارائه پشتیبانی و مشاوره عملی هستند و به افراد مبتلا به سندرم داونس امکان می دهد زندگی مستقل تری داشته باشند.

نوع مداخلات مورد استفاده کاردرمانگران بستگی به مشکلاتی دارد که در ارزیابی اولیه مشخص شده است. نوع و شدت علائم در افراد مبتلا به سندرم داون متفاوت خواهد بود و همه برنامه های مداخله متناسب با فرد و نیازهای آنها طراحی می شود.

کاردرمانی (OT) در توانبخشی سندرم داون بر توسعه مهارت های لازم برای استقلال فرزند شما متمرکز است. این مهارتها شامل مهارتهای حرکتی خوب ، مهارتهای بصری و شفاهی- حرکتی و همچنین آگاهی فضایی بصری است. یک کاردرمانگر ممکن است با کودک شما برای تقویت قدرت بازو ، دست و انگشتان همکاری کند. این کار می تواند زمینه را برای توسعه مهارت های حرکتی بعدی مانند دستیابی ، گرفتن ، رها کردن و دستکاری اسباب بازی ها ایجاد کند.

همچنین یک کاردرمانگر ممکن است به فرزند شما در تغذیه (مدیریت غذا و مایعات ، نوشیدن فنجان ، تغذیه با انگشت و استفاده از ظروف) کمک کند. همانطور که در مورد مهارت های حرکتی درشت ، تعدادی از ویژگی های مرتبط با سندرم داون ممکن است بر رشد مهارت های حرکتی خوب فرزند شما تأثیر بگذارد. کاردرمانگر شما با شما همکاری می کند تا استراتژی ها و فعالیت هایی را توسعه دهید تا به فرزندتان کمک کنید تا پایه مستحکمی برای استقلال ایجاد کند.

جلسات کاردرمانی معمولاً بر توانایی فرد در تکمیل مهارت ها برای ایجاد استقلال متمرکز است. این مهارتها عبارتند از:

  • خود مراقبتی
  • مهارت های حرکتی درشت و ظریف
  • بازی و اوقات فراغت
  • تغذیه
  • مهارتهای مربوط به محیط مدرسه به عنوان مثال نوشتن ، چاپ ، برش و غیره
  • توسعه حسی

توانبخشی سندرم داون

کاردرمانگران می توانند با تجزیه وظایف به مراحل کوچکتر به افراد مبتلا به سندرم داون کمک کنند و سپس به آنها آموزش دهند که چگونه هر کار مرحله به مرحله را انجام دهند.

کاردرمانگران همچنین می توانند کمک ها و سازگاری های مناسبی را برای کمک به تکمیل مهارت ها ارائه دهند. این ممکن است شامل توصیه هایی در مورد موقعیت یابی در حین انجام وظایف خاص باشد. صندلی های مناسب برای استفاده در مدرسه ، به دلیل تن عضلانی پایین (هیپوتونی) که اکثر افراد مبتلا به سندرم داون تجربه می کنند ، مهم است که حالت خوب تقویت شود.

کاردرمانگران با والدین/سرپرستان و کارکنان آموزشی همکاری تنگاتنگی خواهند داشت تا تکنیک ها و راهکارهایی را برای کمک به فرزندان خود در فعالیت های روزمره به آنها ارائه دهند.

کاردرمانگران همچنین با سایر متخصصان بهداشت در تیم چندرشته ای همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که افراد مبتلا به سندرم داون می توانند در زندگی فردی تا حد ممکن مستقل شوند.

گفتاردرمانی نیز بخش دیگری از برنامه توانبخشی کودکان مبتلا به سندرم داون است که کمک زیادی به تقویت مهارت های گفتاری در مبتلایان به سندرم داون می کند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی سندرم داون – توانبخشی سندرم داون – مرکز کاردرمانی در قزوین – مرکز توانبخشی در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست