درمان بیش فعالی

در حالی که هیچ درمان قطعی برای ADHD وجود ندارد ، درمان های موجود در حال حاضر می توانند به کاهش علائم و بهبود عملکرد کمک کنند. درمان شامل دارو ، روان درمانی ، آموزش یا آموزش یا ترکیبی از درمان ها است

دارو

برای بسیاری از افراد ، داروهای ADHD بیش فعالی و تکانشگری را کاهش می دهد و توانایی تمرکز ، کار و یادگیری آنها را بهبود می بخشد. داروها همچنین ممکن است هماهنگی جسمانی را بهبود بخشد. گاهی اوقات چندین دارو یا دوز مختلف باید قبل از یافتن داروی مناسب که برای یک فرد خاص مفید است ، امتحان شود. هر کسی که دارو مصرف می کند باید توسط پزشک تجویز شده تحت نظارت دقیق و دقیق قرار گیرد.

محرک ها. رایج ترین نوع دارویی که برای درمان ADHD استفاده می شود “محرک” نامیده می شود. اگرچه ممکن است درمان ADHD با دارویی که محرک تلقی می شود غیر معمول به نظر برسد ، اما با افزایش مواد شیمیایی مغز دوپامین و نوراپی نفرین ، که نقش اساسی در تفکر و توجه دارند ، عمل می کند.

تحت نظارت پزشک ، داروهای محرک بی خطر تلقی می شوند. با این حال ، خطرات و عوارض جانبی وجود دارد ، به ویژه در صورت سوء استفاده یا مصرف بیش از دوز تجویز شده. به عنوان مثال ، محرک ها می توانند فشار خون و ضربان قلب را افزایش داده و اضطراب را افزایش دهند. بنابراین ، فرد مبتلا به سایر مشکلات سلامتی ، از جمله فشار خون بالا ، تشنج ، بیماری قلبی ، گلوکوم ، بیماری کبد یا کلیه یا اختلال اضطرابی باید قبل از مصرف یک محرک به پزشک خود اطلاع دهد.

روان درمانی برای درمان بیش فعالی

چندین مداخله روانشناختی خاص برای کمک به بیماران و خانواده های آنها در مدیریت علائم و بهبود عملکرد روزمره نشان داده شده است. علاوه بر این ، کودکان و بزرگسالان مبتلا به ADHD نیاز به راهنمایی و درک والدین ، ​​خانواده ها و معلمان خود دارند تا از تمام توان خود استفاده کنند و موفق شوند.

برای کودکان در سنین مدرسه ، سرخوردگی ، سرزنش و خشم ممکن است قبل از تشخیص کودک در خانواده ایجاد شده باشد. والدین و کودکان ممکن است برای غلبه بر احساسات منفی به کمک تخصصی نیاز داشته باشند. متخصصان سلامت روان و کاردرمانگر ذهنی می توانند والدین را در مورد ADHD و چگونگی تأثیر آن بر خانواده آموزش دهند. آنها همچنین به کودک و والدینش کمک می کنند تا مهارت ها ، نگرش ها و راه های ارتباطی جدیدی با یکدیگر ایجاد کنند.

رفتار درمانی نوعی روان درمانی است که هدف آن کمک به فرد در تغییر رفتار خود است. این ممکن است شامل کمک عملی باشد ، مانند کمک به سازماندهی وظایف یا تکمیل تکالیف مدرسه ، یا کار در رویدادهای احساسی دشوار. رفتار درمانی همچنین به فرد می آموزد که چگونه:

  • رفتار خود را زیر نظر داشته باشد
  • برای عمل به شیوه دلخواه مانند کنترل خشم یا تفکر قبل از اقدام ، به خود تمجید یا پاداش دهید

والدین ، ​​معلمان و اعضای خانواده نیز می توانند برای رفتارهای خاص بازخورد مثبت یا منفی داشته باشند و به ایجاد قوانین واضح ، لیست کارهای روزمره و سایر برنامه های منظم کمک کنند تا به فرد در کنترل رفتار خود کمک کند. کاردرمانگران همچنین ممکن است مهارت های اجتماعی را به کودکان بیاموزند ، مانند نحوه انتظار برای نوبت خود ، به اشتراک گذاشتن اسباب بازی ها ، درخواست کمک و … دیگر مهارت های اجتماعی

درمان شناختی رفتاری همچنین می تواند تکنیک های ذهن آگاهی یا مدیتیشن را به فرد آموزش دهد. یک فرد یاد می گیرد که چگونه آگاه باشد و از افکار و احساسات خود برای بهبود تمرکز و تمرکز آگاه باشد. درمانگر همچنین فرد مبتلا به ADHD را تشویق می کند تا با تغییرات زندگی ناشی از درمان ، مانند فکر کردن قبل از اقدام ، یا مقاومت در برابر ریسک های غیر ضروری ، سازگار شود.

توانبخشی ذهنی با کاردرمانی یکی از مهم ترین راهکارها در کنترل علائم و درمان بیش فعالی است که در مرکز کاردرمانی و نوروتراپی سپنتا در قزوین به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در قزوین – مرکز توانبخشی در قزوین – کاردرمانی خوب در قزوین – مرکز نوروتراپی در قزوین – کاردرمانی کودکان در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست